Witam, jestem Mały Książę, czyli o nietypowej formie przekazu emocji
Jak ten czas szybko leci! Można by powiedzieć, że wymyka się z rąk. W pośpiechu trudniej znaleźć chwilę na refleksje nad swoim życiem i samym sobą, a także na dostrzeżenie rozwiązań wielu problemów. Czasami rozmowa lub obserwacje innych ludzi pozwalają pojąć hierarchię wartości życiowych. Uczniowie naszego gimnazjum w składzie: Ewelina Biniewicz 1c, Marta Iwińska i Weronika Graczyk 1e, Julia Górecka 2b, Natalia Śliwka 2c, Magdalena Szymczak 2d, Piotr Lewandowski 2e, Justyna Tomczyńska 2f, Julia Pawłowska 3e oraz Izabela Klim, Justyna Łęcka, Michał Bilicki, Michał Bończak i Jakub Cichowski z 3f podjęli próbę przekazania tego przesłania wymagającym widzom – kadrze pedagogicznej szkoły. W ramach projektu artystycznego „CENTRES” zaprosili nauczycieli na spotkanie, które odbyło się w sobotę 26 kwietnia 2014r. w murach naszej szkoły. W czasie jego trwania uczniowie przedstawili swoje zdolności aktorskie i scenograficzne. Uczniowie samodzielnie stworzyli scenariusz przedstawienia składający się z kilku scenek pokazujących różne historie i sytuacje z codziennego życia. Oprócz bezpośrednich dialogów i gestów młodych aktorów można było dostrzec wiele symboli i ich ukryte znaczenia. Inspiracją do stworzenia tego występu był utwór "Mały Książę", znany powszechnie jako lektura szkolna. Starania uczniów różnych klas gimnazjum spodobały się nauczycielom, którzy mieli możliwość podjęcia dialogu z aktorami w czasie występu i mieli wpływ na dalsze losy akcji. Przedstawienie to jest znakomitym przykładem interakcji występujących z widzami, ale również nowatorskiego i odważnego rozwiązania przestrzeni teatralnej. Widownia w układzie „360 stopni” dawała wrażenie stopienia ze spektaklem, którego forma wymykała się wszelkim definicjom. Nad zmaganiami artystycznymi czuwał pan Jerzy Pawałowski, który regularnie spotykał się z aktorami i uczył ich magii świata scenicznego. Jak zawsze nie zabrakło wspaniałej oprawy muzycznej, której przygotowaniem również zajął się pan Pawałowski. Zakończeniem występu była wzruszająca piosenka niosąca znaczące przesłanie w wykonaniu Justyny Tomczyńskiej. Spontaniczność obecnych na spotkaniu i pokazane bliskie każdemu sytuacje "z życia wzięte" przyczyniły się do stworzenia przyjemnej i luźnej atmosfery. Miejmy nadzieję, że koło artystyczne nie zakończy swojej działalności i będzie ponownie zaskakiwać pomysłami jego członków.
aut. Julia Pawłowska (III e), fot. Agnieszka Andryskowska
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Łęczycy
- Narodowe Święto Niepodległości
- Punkt dydaktyczny w ramach konkursu Nasze Ekologiczne Pracownie
- Wizyta uczniów z Ołdrzychowic Kłodzkich
- Dzień Edukacji Narodowej
- Międzynarodowy Dzień Języków Obcych
- Wzięliśmy udział w obchodach 85. rocznicy Bitwy nad Bzurą
- Uroczysta inauguracja roku szkolnego 2024/2025
- Bezpieczny wypoczynek dzieci i młodzieży
- Uroczyste zakończenie roku szkolnego 2023/2024
- Helena Śliwińska uzyskała tytuł laureata Wojewódzkiego Konkursu Przedmiotowego z Języka Angielskiego
Punkt dydaktyczny w ramach konkursu Nasze Ekologiczne Pracownie
Znakomite informacje napłynęły do nas z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi. Już wkrótce teren we wnękach na naszym boisku szkolnym zyska zupełnie nowy wygląd i funkcjonalność. Nie zabraknie...
Narodowe Święto Niepodległości
Uczniowie z klas V b i VII c zadbali o upamiętnienie 106. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości oraz zapewnienie naszej społeczności strawy dla ducha. Przyświecały im słowa Józefa Piłsudskiego: "Naród, który nie...