Nasza inwazja robotów w Szkole Podstawowej nr 3 w Łęczycy wyróżniona w Igrzyskach Mistrzów Kodowania

Miło nam poinformować, że wydarzenie pt. Lekcja programowania otrzymało wyróżnienie w konkursie Igrzyska Mistrzów Kodowania. Wydarzenie to było wspólną inicjatywą Szkoły Podstawowej nr 3 oraz naszego gimnazjum. Z kilkudziesięciu konkursowych zgłoszeń, jury wybrało 6 najlepszych wydarzeń promujących kodowanie w każdym wieku, jako kluczową kompetencję przyszłości. Wśród nich znalazła się inicjatywa naszych szkół. Niezwykłą lekcję programowania zorganizowali: p. Agnieszka Olczyk – nauczycielka matematyki i zajęć komputerowych oraz p. Łukasz Cybulski – nauczyciel informatyki i mechatroniki. Zwycięskie szkoły otrzymają nagrody rzeczowe, a także programy mentoringowe Mistrzów Kodowania. Fundatorem nagród w konkursie jest firma Samsung Electronics Polska.

Wydarzenie, o którym informowaliśmy w październiku na naszych stronach jako inwazji robotów w Szkole Podstawowej nr 3 związane było z pokazem zdalnie sterowanych i wcześniej zaprogramowanych pojazdów, które pokonywały zaprogramowaną trasę, wykrywały przeszkody i transportowały przedmioty. Nie obyło się również bez rywalizacji zdalnie sterowanymi robotami uczniów szkoły podstawowej z gimnazjalistami. Oprócz tego gimnazjaliści opowiadali w jaki sposób i za pomocą jakich narzędzi programują i konstruują roboty. Odpowiadali także na pytania zadawane przez swoje młodsze koleżanki i kolegów.

Warto dodać, że programowanie to już nie jest domena tylko informatyków – kodują i będą kodować wszyscy, bez względu na wykształcenie, płeć i wiek. W Strategii Europa 2020, który jest dokumentem wytyczającym kierunki rozwoju krajów Unii Europejskiej bardzo wiele uwagi poświęca się wprowadzaniu nowych treści i metod nauczania, elementów kreatywności i innowacyjności, które pozwolą na przygotowanie odpowiedniej ilości fachowców niezbędnych do realizacji postępu i wzrostu. Zapisy te znajdują się w czołowym projekcie Strategii pod tytułem Unia Innowacyjności. Umiejętności programowania są niezwykle ważne dla przyszłości rynku pracy. Komisja Europejska informuje, że do 2020 roku zabraknie 900 tys. specjalistów w tej dziedzinie.

aut. Łukasz Cybulski