Przemysław Podleśny uzyskał tytuł Laureata Wojewódzkiego Konkurs Przedmiotowego z Historii

W piątek 8 kwietnia w auli Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego odbyła się uroczystość podsumowująca Wojewódzki Konkurs Przedmiotowy z Historii. Mamy zaszczyt poinformować, że wśród laureatów tegorocznej edycji był uczeń klasy III b naszego gimnazjum – Przemysław Podleśny, podopieczny Pani Marioli Południkiewicz. Nasza delegacja otrzymała dyplomy i listy gratulacyjne z rąk Łódzkiego Kuratora Oświaty – Pana Grzegorza Wierzchowskiego. Dzięki sukcesowi w konkursie Przemek może być pewny, że będzie zwolniony z egzaminu gimnazjalnego z historii i wiedzy o społeczeństwie oraz automatycznie otrzyma z niego maksymalną ilość punktów.

Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!

A teraz oddajmy głos naszemu laureatowi:

Historią zacząłem interesować się w piątej klasie szkoły podstawowej. Wtedy najbardziej zaciekawiły mnie pierwsze wieki naszego kraju. W klasie szóstej poznałem jeszcze więcej faktów historycznych, nie tylko z dziejów Polski, a w gimnazjum, gdy okazało się, że to jeden z bardziej lubianych przeze mnie przedmiotów zacząłem chodzić na kółko historyczne. Pomimo wcześniejszego udziału w kilku konkursach z różnych przedmiotów na poziomie szkolnym, dopiero w trzeciej klasie udało mi się przejść na wyższy etap z historii.

Na zajęcia dodatkowe z historii uczęszczałem od pierwszej klasy gimnazjum. Na początku klasy trzeciej powtarzaliśmy materiał z ubiegłych lat, żeby dobrze napisać etap szkolny. Pomyślałem wtedy, że sprawdzenie swojej wiedzy w konkursie może być ciekawym doświadczeniem. Na kółku historycznym rozwiązywaliśmy też zeszłoroczne testy konkursowe, żeby można było ocenić czego się spodziewać. Kiedy dowiedziałem się, że przeszedłem do etapu rejonowego, postanowiłem więcej powtórzyć, żeby jak najlepiej wypaść. Pożyczyłem podręczniki od historii z wcześniejszych klas, żeby przypomnieć sobie czego uczyliśmy się wcześniej. Poza tym trzeba było wyprzedzić materiał, ponieważ etap rejonowy częściowo składał się z informacji, których nie mieliśmy jeszcze na lekcjach.

Dzięki sukcesowi w konkursie Przemek będzie zwolniony z egzaminu gimnazjalnego z historii i wiedzy o społeczeństwie i otrzyma z niego maksymalną ilość punktów. 

Przede wszystkim cieszę się, że nie będę musiał pisać części historycznej egzaminu gimnazjalnego. Egzamin próbny z historii i wiedzy o społeczeństwie, który pisaliśmy na początku marca wydał mi się dość trudny, więc jeśli dobrze mi poszło na konkursie, to ominie mnie ta część testu gimnazjalnego, która może być bardziej stresująca od konkursu w Łodzi.

Nasz laureat poleca wszystkim uczniom udział w konkursach przedmiotowych, dzięki którym nie tylko można się rozwijać, ale i utrwalić wiedzę już zdobytą. 

Polecam udział w konkursach tego typu, nie tylko z historii, ale i z innych przedmiotów. Start w konkursie pozwala wcześniej zmobilizować się do nauki z przedmiotów, które są na egzaminie gimnazjalnym. Wysoko postawiona poprzeczka umożliwia bardziej uwierzyć w siebie i w swoje możliwości. Uczestnictwo w konkursach organizowanych w szkole pozwala poszerzyć wiedzę z ulubionego przedmiotu, a każde zakwalifikowanie się do kolejnego etapu daje dużo satysfakcji. Poza tym pogłębienie wiedzy z jakiegoś zakresu pomaga przy wyborze profilu szkoły ponadgimnazjalnej.

aut. Łukasz Cybulski, fot. Gabrysia Kaczmarek (II c)