Recepta na sukces

Nasza szkoła przez lata skuteczną receptę na sukces. Matematyka jest królową nauk, więc posłużymy się matematycznym wzorem: zdolny, ambitny uczeń + doświadczony i zaangażowany nauczyciel = sukces.

Kierując się tym schematem przez lata, jak przysłowiowi łowcy talentów, nauczyciele gimnazjum wyławiali „perełki”, uczniów , którzy lubią się uczyć i przygotowywali ich do Wojewódzkich Konkursów Przedmiotowych. Gimnazjum im. Jana Pawła II w Łęczycy osiągnęła już sporo sukcesów, jego uczniowie to :
- 33 finalistów Wojewódzkich Konkursów Przedmiotowych,
- 14 laureatów Wojewódzkich Konkursów Przedmiotowych,
- 20 zwycięzców Turniejów Robotów,
- 20 medalistów Mistrzostw Polski.

Ten rok jest wyjątkowy. Siedmioro uczniów uzyskało już tytuł Finalisty Wojewódzkich Konkursów Przedmiotowych:
- z języka polskiego: Kinga Wasiak i Paulina Kaszubska pod opieką p. Ewy Pawałowskiej i p. Agnieszki Łukomskiej- Szmai,
- z chemii: Paulina Kaszubska pod opieką p. D. Graczyk- Baranowskiej,
- z wiedzy o społeczeństwie: Paweł Rybarczyk pod opieką p. Marioli Południkiewicz,
- z wiedzy o sztuce: Zuzanna Kowalska i Kinga Wasiak pod opieką p. Renaty Wasiak,
- z geografii: Paulina Kaszubska pod opieką p. Marzeny Michalskiej.

To nie koniec ich zmagań. Każde z nich ma szansę na wywalczenie tytułu Laureata WKP, który zwalnia z egzaminu gimnazjalnego i pozwala wybrać dowolną szkołę ponadgimnazjalną. Tak już się stało w przypadku Pauliny Kaszubskiej, która uzyskała tytuł Laureata Wojewódzkiego Konkursu Przedmiotowego z Chemii.

Nasi uczniowie musieli wykazać się ogromną wiedzą, daleko wykraczającą poza podstawę programową, wrażliwością artystyczną, umiejętnością wykorzystania wiedzy teoretycznej w praktyce. Wszelkie sukcesy nie byłyby jednak możliwe, gdyby nie doświadczenie, talent pedagogiczny, zaangażowanie i oddanie nauczycieli łęczyckiego gimnazjum.

Traktuj dziecko tak, jak byś chciał ,aby ciebie traktowano, to jest motto, którym kierujemy się w relacjach z naszymi uczniami. Ta myśl będzie nam również przyświecać w pracy z dziećmi w nowo tworzącej się szkole podstawowej.