Projekt edukacyjny
Na mocy Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 sierpnia 2010 r. – zmieniającego rozporządzenie z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz. U. nr 156, poz. 1046) – uczniowie klas gimnazjalnych, w których obowiązuje nowa podstawa programowa kształcenia ogólnego, mają obowiązek udziału w realizacji projektu gimnazjalnego, który został zdefiniowany jako zespołowe, planowe działanie uczniów, mające na celu rozwiązanie konkretnego problemu, z zastosowaniem różnorodnych metod.
Zakres tematyczny projektu edukacyjnego może dotyczyć wybranych treści nauczania określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla gimnazjów lub wykraczać poza te treści. Projekt edukacyjny obejmuje następujące działania, które ma realizować zespół uczniów pod opieką nauczyciela:
a) wybranie tematu projektu edukacyjnego;
b) określenie celów projektu edukacyjnego i zaplanowanie etapów jego realizacji;
c) wykonanie zaplanowanych działań;
d) publiczne przedstawienie rezultatów.
Udział ucznia w pracach projektowych będzie miał wpływ na ocenę zachowania, a informacja o tym udziale oraz temat projektu będą wpisane na świadectwie ukończenia szkoły.
Opiekun projektu | Temat projektu |
Andrysiak Małgorzata | Sportowy piknik rodzinny. |
Andrysiak Małgorzata | Jak zorganizować rozgrywki w piłkę siatkową? |
Andrysiak Mirosław | Zorganizuj Halowy Konkurs Skoku Wzwyż. |
Andrysiak Mirosław | W jaki sposób suplemacja farmakologiczna wpływa na organizm sportowca? |
Andryskowska Agnieszka | How much English arround us? - Ile języka angielaskiego wokół nas? (opracowanie prezentacji multimedialnej przedstawiającej zdjęcia, filmiki, fragmenty reklam, ulotek, instrukcji w języku angielskim) |
Andryskowska Agnieszka | Jakich informacji o Łęczycy w języku angielskim naprawdę potrzebuje turysta? - opracowujemy i drukujemy miniprzewodnik w języku angielskim. |
Andryskowska Agnieszka | Język angielski w sms-ach i komunikatorach internetowych - robimy "dochodzenie" i tropimy zapożyczenia włączone w codzieny język polski. |
Andryskowska Agnieszka | Reklamujemy naszą szkołę w języku angielskim - jak najciekawiej zaprezentować ofertę i wydarzenia z życia szkoły w języku obcym? |
Andryskowska Agnieszka | Jak dotrzeć z Łęczycy do Londynu? - planujemy szczegółową trasę, środek transportu i cenę wycieczki na weekend. |
Baranowska Iwona | Moja mała ojczyzna - Łęczyca. |
Chodkowska Marzena | Polscy laureaci literackiej Nagrody Nobla. |
Cybulski Łukasz | Bądź bezpieczny w Internecie. |
Cybulski Łukasz | Budowa komputera. |
Graczyk-Baranowska Dorota | Sąd nad cukrami. |
Graczyk-Baranowska Dorota | Sole wokół nas. |
Graczyk-Baranowska Dorota | Czy wiesz, co jesz? Środki konserwujące. |
Graczyk-Baranowska Dorota | Sąd nad chemią. |
Izydorczyk Agnieszka | Healthy diet - czyli jak zdrowo się odżywiać. |
Izydorczyk Agnieszka | Haw bad habits affect our lives - czyli wpływ złych nawyków na nasze życie. |
Kamińska Beata | W jaki sposób styl życia wpływa na nasze zdrowie? |
Kamińska Beata | Czy można przeżyć dzień bez chemii? |
Kamińska Beata | Jak odkrycia znanych fizyków wpłynęły na rozwój swiata? |
Kamińska Beata | Co można zrobić, aby korytarze szkolne wyglądały inaczej? |
Kamińska Beata | Chemia - świat barw i zapachów. |
Kopeć Paweł | Jak wykorzystać energię wiatru? |
Kopeć Paweł | Poznajemy sąsiadów Polski. |
Kopeć Paweł | Budowa Układu Słonecznego. |
Kordysiewicz Beata | Jak dojechać do Rzymu? |
Kordysiewicz Beata | Gdzie Karol Wojtyła chodził z młodzieżą na wycieczki? |
Kowalska Edyta | W jaki sposób uprawianie konkretnej dyscypliny sportu przekłada się na sukces? |
Kubiak Robert | Jak widzę igrzyska olimpijskie za sto lat? |
Kubiak Robert | Znani sportowcy z naszej małej ojczyzny - naszymi autorytetami. |
Lisiecka Alicja | Miejsce Polski w Unii Europejskiej. |
Lisiecka Alicja | Gmina - moja mała ojczyzna. |
Lisiecka Alicja | Przyczyny upadku państwa polskiego w XVIII w. |
Łukomska-Szmaja Agnieszka | Motywy literackie na przykładzie wybranych lektur obowiązkowych w klasie II. |
Mikołajewska Karolina | Co możemy zrobić, aby nasze domy były bardziej ekologiczne? |
Mikołajewska Karolina | Jak segregacja śmieci wpływa na ochronę środowiska? |
Nowakowska Aleksandra | Jak dojechać do Berlina? |
Nowakowska Aleksandra | Serce Austrii - Wiedeń. |
Nowakowska Anna | Mur berliński - geneza powstania i wielkiego upadku. |
Nowakowska Anna | Z wizytą w Aachen - mieście Karola Wielkiego. |
Pawałowska Ewa | Powstanie świata według różnych mitologii. |
Pawałowska Ewa | Jak uwodzą nas reklamy? |
Pawałowski Jerzy | Treści religijne w muzyce średniowiecza. |
Południkiewicz Mariola | Czy autorytety są wśród nas? |
Południkiewicz Mariola | Mniejszości narodowe w Polsce. |
Południkiewicz Mariola | Mniejszości etniczne w Polsce. |
Południkiewicz Mariola | Młodzi przeciw korupcji. |
Południkiewicz Mariola | Polscy nobliści. |
Południkiewicz Mariola | Siedem cudów świata. |
Południkiewicz Mariola | Jak odkryto Pompeje? |
Saganiak Alina | Z jednostkami za pan brat. (Aniołki, Sami swoi, Zegarynki) |
Saganiak Alina | Jak przetransportować? (obliczanie kosztów transportu) |
Saganiak Alina | Ile mierzy nasza wieża? (wyznaczanie wysokości wieży łęczyckiego zamku) |
Suski Mirosław | Reiseziel - Łęczyca. (Łęczyca jako cel turystyczny) |
Suski Mirosław | Die gröβten Städte der BRD. (Największe miasta Niemiec) |
Szałapska Maria | Piękno ojczystej ziemi w dziełach polskich artystów. |
Szałapska Maria | Polskie symbole narodowe i ich miejsce w życiu codziennym. |
Szlaska Sławomira | Wycieczka po Układzie Słonecznym. |
Szlaska Sławomira | Figury osiowosymetryczne i środkowosymetryczne wokół nas. |
Szlaska Sławomira | Sławni natematycy. |
Szymańska Elżbieta | Spacerkiem po łęczyckich bibliotekach - przewodnik |
Topińska Beata | Tradycje w Polsce i Wielkiej Brytanii (projekt porównawczy) |
Wasiak Renata | Czy znasz swoje miasto w obiektywie? |
Wasiak Renata | Co zawdzięczamy starożytnym Grekom? |
Wasiak Renata | "Oni zmienili świat" - rozwój techniki i wynalazcy w tej dziedzinie. |
Wasiak Renata | Jak segregacja śmieci wpływa na ochronę środowiska? |
Wasiak Renata | W jaki sposób porusza się motorower? |
Zawada Marzena | Dla wszystkich wystarczy miejsca ... |
- Narodowe Święto Niepodległości
- Punkt dydaktyczny w ramach konkursu Nasze Ekologiczne Pracownie
- Wizyta uczniów z Ołdrzychowic Kłodzkich
- Dzień Edukacji Narodowej
- Międzynarodowy Dzień Języków Obcych
- Wzięliśmy udział w obchodach 85. rocznicy Bitwy nad Bzurą
- Uroczysta inauguracja roku szkolnego 2024/2025
- Bezpieczny wypoczynek dzieci i młodzieży
- Uroczyste zakończenie roku szkolnego 2023/2024
- Helena Śliwińska uzyskała tytuł laureata Wojewódzkiego Konkursu Przedmiotowego z Języka Angielskiego
Punkt dydaktyczny w ramach konkursu Nasze Ekologiczne Pracownie
Znakomite informacje napłynęły do nas z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi. Już wkrótce teren we wnękach na naszym boisku szkolnym zyska zupełnie nowy wygląd i funkcjonalność. Nie zabraknie...
Narodowe Święto Niepodległości
Uczniowie z klas V b i VII c zadbali o upamiętnienie 106. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości oraz zapewnienie naszej społeczności strawy dla ducha. Przyświecały im słowa Józefa Piłsudskiego: "Naród, który nie...