Trwają przygotowania do Międzynarodowego Turnieju Robotów

Młodzi mechatronicy z naszego gimnazjum od kilku tygodni projektują i konstruują roboty, z którymi wezmą udział w bardzo prestiżowym Międzynarodowym Turnieju Robotów Sumo Challenge, który odbędzie się w drugiej połowie listopada w rotundzie łódzkiej Manufaktury. W zawodach tych można podziwiać zmagania kilkuset robotów stworzonych przez studentów, licealistów i wielu pasjonatów robotyki z całego świata. Łódzkie zawody mają niepowtarzalny charakter ze względu na przyjazną atmosferę i ogromną ilość publiczności, która dodatkowo może uczestniczyć w pokazach, a także warsztatach budowy i programowania robotów.

Uczniowie naszej szkoły: Aleksandra Gomulak, Agata Mokrogulska, Sebastian Kubik i Filip Olczak pod opieką p. Łukasza Cybulskiego przygotowują roboty, które wystartują w konkurencji Bear Rescue. Polega ona na odnalezieniu obiektu umieszczonego w labiryncie i przetransportowaniu go w wyznaczone miejsce w jak najkrótszym czasie. Robot konstruowany przeznasz zespół będzie zdalnie sterowany przez jednego lub dwóch operatorów.

Udział w Międzynarodowym Turnieju Robotów Sumo Challenge jest również pewnym wezwaniem logistycznym związanym z transportem sporej ilości elementów elektronicznych na miejsce rozgrywki. Tutaj z pomocą przyszło Stowarzyszenie na rzecz Rozwoju Edukacji „Szkolna 4”, które pokryje koszty transportu zespołu i sprzętu. Stowarzyszenie to powstało w sierpniu 2012 r. z inicjatywy nauczycieli naszej szkoły. Jest ono organizacją pozarządową. Głównym jego celem jest wspieranie rozwoju szkoły i wyrównywanie szans młodzieży z rodzin o trudnej sytuacji materialnej.

Warto dodać, że to kolejny rok szkolny, w którym nasze gimnazjum realizuje zajęcia z dodatkowego obowiązkowego przedmiotu jakim jest mechatronika. Lekcje cieszą się dużą popularnością wśród uczniów. Zostały również bardzo dobrze przyjęte przez rodziców. Zajęcia mechatroniki realizowane są w oparciu o innowacyjny program nauczania, a uczniowie podczas zajęć oceniani są przede wszystkim na podstawie wkładu pracy w realizowany temat, a nie tylko na podstawie efektu końcowego. Nasza szkoła jest bardzo wysoko oceniana przez Europejskie Towarzystwo Inicjatyw Europejskich jako placówka, w której wzorcowo wprowadzane jest nauczanie mechatroniki na poziomie gimnazjalnym.

aut. Łukasz Cybulski

 

Kliknij, aby powiększyć fotkę. Kliknij, aby powiększyć fotkę.
Kliknij, aby powiększyć fotkę. Kliknij, aby powiększyć fotkę.